2 dk

Elektronik sporlar, markaların radarına girmeye başlıyor

İş&Ekonomi Emre Kağıtçı

Elektronik sporlar olarak bilinen takım halinde organize olarak oynanan e-sporlar kısa süre içinde dünyanın en çok takip edilen olaylarından biri olmayı başardı.

Eğer hala sevdiğiniz derbi maçlarının e-spor müsabakalarından daha fazla takip edildiğini düşünüyorsanız yanılıyor olabilirsiniz. Son yıllarda League of Legends, Dota 2, Hearthstone gibi oyunların karşılaşmalarını izleyenlerin sayısı hızla yükseldi ve dünyanın gözünün bu müsabakalarda olmasını sağladı.

2016 Mart ayında, e-spor müsabakalarında yarışan oyuncular listesinde beşinci sırada yer alarak 15 turnuvadan toplamda 2 milyar dolara yakın bir kazanç sağlayan ‘Suma1L’ adlı oyuncu Guinness Rekorlar Kitabına ödül paralarıyla 1 milyar doları geçmeyi başaran en genç oyuncu olarak girmeyi başarmıştı.

2016 yılı genelinde ise League of Legends Dünya Şampiyonası kapsamında verileri infografik haline getirdi ve şu bilgileri paylaştı;

14 milyon seyirci kapasitesine ulaşan şampiyona büyük ilgiyle takip ediliyor

Markaların gözü bu sektörde

E-sporların en önemli özelliği ise toplulukların müsabakaları canlı ve online şekilde izlenilmesi. Markalar, e-sporların bu özelliğinin çekiciliğine kapılarak pazarlama yöntemleri geliştirmeye ve pazarda pay sahibi olmaya uğraşıyor.

Genel olarak bu müsabakaları takip eden izleyicilerin tutkuyla internet oyunlarına bağlı olması ve hayranlık seviyelerinden dolayı markaların bu sektöre olan ilgisi de bir hayli büyük oluyor. Takipçilerin e-sporlara büyük bağlılık göstermesinin sebeplerinden biri de sadece oynayanları izlemek değil bununla birlikte birbirlerinden bir şeyler öğrenmek, taktikler geliştirmek ve turnuvalarda şanslarını denemek de olabiliyor. Bu yüzden Häagen-Dazs gibi markaların sahibi General Mills’in ve Mindshare gibi ajanslar fırsatı değerlendirip bu alanda kendini gösteriyor.

İlginizi çekebilir:  Fenerbahçe e-spor takımı mı kuruyor?

Mindshare’in yaptığı araştırmaya göre e-spor hayranlarının büyük bir kısmı milenyum neslinden oluşuyor. Ayrıca, hayran kitlesinin yüzde 60’ı 25-39 yaş arasında olup totalde yüzde 38’lik kadın hayran kitlesi bulunuyor.

Markaların bunun gibi niş bir kitleye hitap ederken çok daha dikkatli davranması ve özelleştirilmiş pazarlama stratejileri kullanması gerekiyor.

Türkiye’de League of Legends Şampiyonaları düzenleniyor

Türkiye’de ise League of Legends adlı oyunun birçok takipçisi bulunuyor. Her yıl lig şeklinde takımlarla oynanan bu oyunu özellikle milenyum nesli olarak tabir edilen kesim ilgiyle takip ediyor.

Yeni sezonunun 21 Ocak’ta başlayacağı duyurulan oyunda, Beşiktaş Spor Kulübünün yanı sıra bu sene Galatasaray’ın da oluşturduğu e-spor takımıyla yer alması bekleniyor.

*Kapak fotoğrafında Suma1l yer alıyor

16
6
4
0
0
0
0
Hasan Gggg

Suma1l candır

0